image
image
image
YUKARI TOPLANIR KAPILAR

KALİTENİN ÖNEMİ : Büyük kapı açıklığı gerektiren binalarda (uçak ve helikopter hangarları, tersane binaları, çelik konstrüksiyon fabrikaları, ağır malzeme depoları gibi) bina yanında kapının açılabileceği yer yok ise, çok büyük kapıları yukarı doğru açmak gerekir. Bahsi geçen büyüklükte bir yapıyı yer çekimi ile savaşmayı göze alarak yukarıya açabilmek için çok önemli mühendislik problemlerinin çözülmüş (rüzgar kuvvetleri, kapı ağırlığı v.b.), kaldırma sistemlerinin çok güvenilir ve emniyet sistemlerinin çok iyi düşünülmüş olması gereklidir. Aksi taktirde bu tip kapılar çok büyük riskler içerebilir, küçük ihmaller çok büyük can ve mal kayıplarına sebep olabilir.

PROJE : İster yana, ister yukarı açılan tip olsun büyük kapılar (hangar kapıları) belirli teknik özellikleri ve emniyet unsurlarını sağlamak üzere bu tip kapılara göre geliştirilen özel detaylara göre imal edilirler. Firmamız imalatta, nakliyede, montaj da ve kullanımda büyük kolaylıklar sağlayan, kendisine mahsus patentli detaylar geliştirmiştir. 20 yıllık deneyimi ile her ortama ve isteğe uygun çözüm üretecek mühendislik ve donanıma sahiptir. NATO ve Amerika standartlarını sağlayan üretimleri kabul görmüştür.

TİP - F1 YUKARI TOPLANIR TEK KANAT KAPI 

Bina yanlarında yer olmadığı durumda büyük kapıları tek parça halinde yukarı açan mekanizma sistemidir.  

TİP - F2 YUKARI TOPLANIR ÇOK KANATLI KAPI 

Açılması gereken kapı açıklığının çok geniş olduğu durumlarda kapıyı parçalı olarak yukarıya açtıktan sonra dikey yataklama sistemini de yukarı toplayarak tüm açıklığı direksiz olarak kullanıcının emrine sunan mekanizma sistemidir.  

TİP - F3 YUKARI TOPLANIR DEĞİŞKEN YÜKSEKLİKLİ KAPI 

Kapı yüksekliğinin kapı açıklığı boyunca farklılıklar gösterdiği binalarda (örneğin uçak hangarları) kullanılan ve kapıyı parçalı olarak yukarı topladıktan sonra dikey yataklama sistemini de yukarı toplayarak tüm açıklığı istenilen yüksekliklerde ve direksiz olarak kullanıcının emrine sunan mekanizma sistemidir.  

İMALAT VE TEKNİK ÖZELLİKLERİ

1) GENEL Kapı malzemeleri projesine göre modüler olarak fabrikada imal edilerek iş yerine sevk edilir. İş yerinde kesme, delme, kaynatma işlemleri yapılmaz Çelik aksam galvanizli sacdan imal edilir veya daldırma galvaniz yapılır. Görünen yüzeyler galvaniz üzerine kimyasal yüzey işleminden sonra astarlanır ve U.V. ışınlarına dayanıklı enamel dış cephe boyası ile boyanır. Kapı iç konstrüksiyonunu oluşturan çelik yapı galvanizli çelikten çerçeve formunda modüler olarak üretilmekte olup firmamıza mahsus bir sistemdir. Kapı yüzeyini oluşturan esnek yapı, güçlendirilmiş PVC kaplı polyester kumaşın kapı konstrüksiyonunun iki yanına özel aluminyum profiller vasıtası ile monte edilmesinden meydana gelir. Montaj işlemi hazır parçaların birbirlerine tutturulması ve raylar arasına monte edildikten sonra sistemin denenmesinden ibaret olup bilinen diğer montaj uygulamalarına göre çok kısa sürer. 

2) YAN RAYLAR VE YATAKLAMA SİSTEMİ Yan raylar ve makara sistemi rüzgar yüklerine karşı gelerek kapının yukarı-aşağı yönde sarsıntısız hareketini sağlar. Ray sistemine bağlı çelik kapak profilleri ile kapı yüzeyini oluşturan esnek yapı birlikte çalışarak kapı kapalı iken rüzgar geçişini engelleyici katman oluşturur. 

3) TAŞIYICI ÜST KONSOL Kapıyı yukarı kaldıran mekanizma ve motor sistemini barındıran ve kapının binaya montajını sağlayan üst konsol, çelik konstrüksiyon bir yapı olup kapı üstünde bulunan bina kirişine bağlanır. Taşıyıcı üst konsol kapı ağırlığını alarak binaya homojen yük olarak aktaran dizayna sahiptir.

4) ESNEK YÜZEYLİ CEPHE KAPLAMASI Kapının cephe kaplaması her iki yönde güçlendirilmiş PVC kaplı polyester kumaştan imal edilir. Polyester kumaşın iplik yapısı en az 1100 denyedir. Kapı iç konstrüksiyonuna özel klipsli aluminyum profiller ile bağlanan esnek kaplama kapının yukarı açılışı sırasında katlanarak üst noktada toplanır. Çift taraflı esnek yüzey kaplaması arasında kalan hava boşluğu ısı izolasyonu sağlar. Esnek kaplamanın kenarları ray sistemine bağlı çelik kapak profilleri üzerine basarak konveksiyon yolu ile ısı kaybını engeller. Kapı yüzeyi radar yansıması yaratmaz.

5) PERSONEL KAPISI Ana kapı üzerinde istenir ise yaklaşık 1m x 2m ebadında personel kapısı bulunabilir. Ancak personel kapısı talebi durumunda kapı üzerinde uygun lento mesafesi bulunmalıdır. Personel kapısında kapı açıldığı zaman enerjiyi keserek ana kapı hareketini engelleyen elektronik sistem bulunur. Personel kapısı açma kolları panik bar tipindedir.

6) RÜZGAR YÜKLERİ VE KAPI HIZI Kapı gövdesi ve kaplaması en az TSE 498'de verilen rüzgar yüklerine dayanacak şekilde dizayn edilir ve gerekli hesaplar onaya sunulur. Kapının açılma kapanma hızı 6-10m/dk'dır.

7) KAPI TAHRİK SİSTEMİ VE MOTOR Kapı hareketi özel halatların tambura sarılması yolu ile sağlanır. Kapı iç konstrüksiyonu, sehimi engelleyecek şekilde çok noktadan (2,4,6 veya 8) asılarak yukarı doğru çekilir. Kapıyı kaldıran özel halatlar test edilmiş ve sertifikalandırılmış ürünlerdir. Kapı iç konstrüksiyonunu oluşturan çelik yapı profilleri birbirlerine sentrifugal kilitlemeli makara mekanizmaları ile bağlanarak bir kaza veya hasar durumunda kapının aşağı düşmesi engellenmiştir. Kapıyı yukarı kaldıran tamburu tahrik eden redüktör ve motor sistemi esnek kaplin vasıtası ile doğrudan tahrik miline bağlanmıştır (direct drive). Bu sayede kapının sarsıntısız, sessiz ve emniyetli çalışması sağlanmıştır. Ayrıca bu sistemde kayış, zincir v.b. ara tahrik elemanı bulunmadığından arıza yapmaz, bakım gerektirmez. Elektrik motoru üzerinde kapı ağırlığını taşıyacak güce sahip ultra hızlı manyetik fren mekanizması vardır. Bu sayede kalkış ve iniş sırasında istenilen her pozisyonda rahatça ve emniyetle durdurulabilir. Durma esnasında kapıda sarkma ve sarsıntı olmaz .

8) EMNİYET SENSÖRLERİ VE UYARI CİHAZLARI Kapı üst ve alt noktalarında hareketi sınırlandıran endüktif limit sensörler vardır. Bu sensörler kapı konstrüksiyonunun limitleri dışında hareket etmesini engellerler. Kapı açıklığında kapı altından geçişleri kontrol eden infrared sensörler mevcuttur. Bu sensörler kapı altında bir cisim algıladığında kapının aşağı yönde hareketine izin vermezler. Kapı alt fitilinde pnömatik sensör vardır. Bu sayede kapı aşağı yönde hareketi sırasında bir cisime dokunur ise basınç vermeden durur. Kapı üzerinde NATO standartlarına uygun sesli ve ışıklı uyarı cihazları bulunur ve kapı hareket ettiği sürece bu cihazlar sinyal verirler. Işıklı cihazlar, gündüz de görülebilen Xenon flaş stroboskop tipindedir. Sesli cihazlar ise bir metre mesafede en az 106 db. ses verirler. 

9) KONTROL ŞEKLİ Hareket kontrolü elektrik panosu kapı yanına duvar üzerine bağlanır. Kapı hareketini sağlayan butonlar kapı yanında kablo ucuna bağlı serbest durumda bulunur. Hareket butonlarından istenilen yöndekine basıldığı sürece kapı hareket eder, bırakıldığında durur. Bu sayede operatörün kapı üzerinde tam kontrolü sağlanmış ve kaza riski en aza indirgenmiştir. Buton sıkışması ihtimaline karşı hareket butonu yanında bir de stop butonu vardır. Kapı aşağı veya yukarı yönde hareketinin sonuna geldiğinde otomatik olarak durur. Kapıya ait elektronik kumanda sistemi havaalanlarında bulunan elektromanyetik dalgalardan etkilenmez. 

10) SIZDIRMAZLIK ELEMANLARI Kapı altında yüzeye tam basan EPDM kauçuk ana fitil bulunur. Dışarıdan içeriye toz, pislik ve hava sızmasını engelleyen şekilde kapı yanlarına izolasyon şeritleri monte edilir.

11) İMALAT VE MONTAJ Yerin özelliklerine ve müşterinin isteklerine göre kapı tipi ve ebatları tesbit edilir. Teknik servisimizce hazırlanacak proje ve mukavemet hesaplarının tasdikinden sonra fabrikamızda imalata başlanır. İmal edilen malzemenin iş yerine sevkini takiben önce üst konsol kapı açıklığı üzerindeki yerine monte edilir. Daha sonra takrik sistemi ve motor montajını takiben kapı iç konstrüksiyonunu oluşturan çelik yapı bağlanarak çalışır hale getirilir. Konstrüksiyonun iki yüzüne esnek cephe kaplaması döşendikten sonra kapı fitil ve sızdırmazlık elemanları montajı tamamlanır. Gerekli sviç ve emniyet ayarları yapılarak kapı teslim edilir.

12) GARANTİ VE BAKIM İmalat ve montaj hatalarına karşı iki yıl bakım ve onarım garantisi içeren Sanayi ve Ticaret Bakanlığı onaylı garanti belgesi verilmektedir. Talep edilir ise periyodik bakım sözleşmesi yapılmaktadır.

image image image image image
  • Tel: +90 312 484 62 74 (Pbx)
  • Fax: +90 312 484 17 32
  • Email: pazarlama@mekon.com.tr
  • Website: www.mekon.com.tr
  • Adres:Şehit Ali Gaffar Okkan Caddesi                                   No: 106
  •  Gölbaşı / ANKARA TÜRKİYE
Valid XHTML 1.0 Transitional Valid CSS!