image
image
image
Hangar Kapıları

KALİTENİN ÖNEMİ: Hangar kapısı uçak, helikopter gibi kıymeti çok yüksek ve hassas bir makinenin emniyetle muhafazasına, giriş çıkışına imkan verecek, çok büyük bir açıklığı emniyetle açıp kapamaya yarayan hareketli bir yapıdır. Böyle bir yapıda çok önemli mühendislik problemlerinin çözülmüş olması gerekir. Elektrik kesilince veya karda, buzda, fırtınada açılıp kapanmayan, fırtınada uçağın üstüne düşen, rayların üstünden geçerken uçağı zıplatan, orasından burasından elektrik kabloları sarkan, zamanında bakımı, tamiri yapılmayan kapılar büyük risk taşır. Küçük ihmaller çok büyük can ve mal kayıplarının sebebi olabilir.

PROJE: Hangar kapıları aynı asansörler gibi belirli teknik özellikleri ve emniyet unsurlarını sağlamak üzere her firmanın kendi geliştirdiği detaylara göre imal edilir. Firmamız imalatta, nakliyede, montajda ve kullanımda büyük kolaylıklar sağlayan kendisine mahsus patentli detaylar geliştirmiştir. 20 yıllık deneyimi ile her ortama ve isteğe uygun çözüm üretecek mühendislik ve donanıma sahiptir. NATO ve Amerikan standartlarını sağlayan üretimleri kabul görmüştür.

image

HANGAR KAPISI TEKNİK ÖZELLİKLERİ

1) GENEL : Kapı malzemeleri projesine göre modüler olarak fabrikada imal edilerek iş yerine sevk edilir. İş yerinde kesme, delme, kaynatma işlemleri yapılmaz. Çelik aksam galvanizli sacdan imal edilir veya daldırma galvaniz yapılır. Görünen yüzeyler kimyasal yüzey işleminden sonra astarlanır ve U.V. ışınlarına dayanıklı enamel dış cephe boyası ile boyanır. Kanat gövdesini oluşturan çelik konstrüksiyon, bükme sac profillerden çerçeve formunda modüler olarak üretilmekte olup firmamız adına patentli bir sistemdir. Kanat panoları bu çerçeve içerisine özel klips profilleri ile sıkıştırılarak emniyetli şekilde monte edilir. Montaj işlemi hazır parçaların birbirlerine tutturulması ve ray üzerine oturtulduktan sonra sistemin denenmesinden ibaret olup bilinen diğer montaj uygulamalarına oranla çok kısa sürer.

2) ALT SEVK (YÜRÜYÜŞ-TAŞIMA) RAYLARI :Alt raylar, kapının ağırlığını taşıyacak konstrüksiyonda ve ray ortalarından geçen drenaj kanalları ile içine su birilmesini engelleyecek yapıdadır. İstenrse sert iklimli yerlerde ısıtıcı rezistans konulabilir. Özel formu sayesinde üzerinden geçen uçakları sarsmaz.

3) ÜST KILAVUZ RAYLARI :Kapı üstüne bağlanan T tipi rulmanlı makaraları yataklayan bu raylar, kapı üzerinde oluşacak rüzgar kuvvetlerini dengeleyecek yapıda olup, uygun fırça ve fitillerle desteklenmiş üst kaplaması sayesinde içeriye toz ve hava akımı girmesini engeller.

4) PANO SİSTEMİ :Kanatlarda kullanılan panolar dış hava şartlarına karşı dayanıklı, alev almayan, ısı ve ses izolasyon değeri yüksek, sert yapıda renkleri solmaz, ışık geçirgen ve DIN 18032'ye uygundur. Kaplama panoları gerektiğinde rahatça değiştirilebilir yapıdadır. Kapı kanatları istenir ise ekstrude polistirenli alüminyum veya sac komposit panolar ile de kaplanır. Talep halinde kapı cephesi radar yansımasını engelleyen türde malzeme ile kaplanır.

5) PERSONEL KAPILARI :Ana kapılar üzerinde isteğe bağlı olarak, yaklaşık 1m X 2m ebadında personel kapısı imal edilir. Personel kapısında kapı açıldığı zaman enerjiyi keserek ana kapı hareketini engelleyen elektronik sistem bulunur. Personel kapısı açma kolları panik-bar tipindedir.

image

6) MANUEL KUMANDA :Kapı enerjisi kesildiği zaman kanatlar manuel olarak hareket edebilir. Manuel kapı hareketi kapıyı iterek veya çekerek değil, el ile çevrilen kumanda kolu vasıtası ile sağlanır. Sistem üzerinde kapılar manuel kumandada iken enerjiyi keserek motorla hareketi engelleyen elektronik sistem bulunur.

7) RÜZGAR YÜKLERİ VE KAPI HIZI :Kapı kanatları en az TS 498 de verilen yüklere dayanacak şekilde dizayn edilir ve gerekli hesaplar onaya sunulur. Kapıların açılma kapanma hızları normal şartlarda 15 m/dakikadır.

8) ALT YÜRÜYÜŞ ARABALARI VE MOTOR :Alt yürüyüş arabaları 280mm çapında çelikten imal edilir ve herhangi bir arıza durumunda rahatça sökülebilir veya değiştirilebilir. Motorlar kapıyı hareket ettirebilecek güçtedir ve redüktörü ile birlikte kapı içine sığar. Kapının yavaş ve sarsıntısız kalkışını sağlamak için motorlarda yumuşak yolverici (soft-starter) devresi bulunur.

9) KAPI KANATLARI HAREKETİ :Yana sürülerek kayan ve kapı boşluğu yanında toplanan bütün kapı kanatları lokomotif panolara çelik halat ve makara sistemi ile bağlanarak açılış ve kapanış sırasında kanatların hepsinin simultane olarak aynı anda hareketi sağlanır. Lokomotif kanatlar çift teker tahriklidir.

10) EMNİYET SENSÖRLERİ VE UYARI CİHAZLARI :Kapı lokomotif kanatlarında en az 50 cm algılama mesafeli fotosel emniyet sensörleri bulunur. Bu sensörler, kapı onüne bir cisim geldiği zaman kapı hareketini durdururlar. Kapı lokomotif kanatları üzerinde NATO standartlarına uygun sesli ve ışıklı uyarı cihazları bulunur ve kapı kareket ettiği sürece bu cihazlar sinyal verirler. Işıklı cihazlar gündüz de görülebilen tek vuruşlu xenon flaş stroboskop tipinde olup, sesli cihazlar ise bir metre mesafede en az 106 dB ses verirler.

11) KONTROL ŞEKLİ :Hareket kontrolu elektrik panoları lokomotif panolar üzerine monte edilmiştir. Kapı hareketini sağlayan butonlar lokomotif panolar üzerine yerleştirilerek kapıyı yöneten operatörün kapı ile birlikte hareketi sağlanmış ve kaza riski azaltılmıştır. İki adet lokomotif pano üzerinde bulunan hareket butonlarından herhangi birine basıldığı sürece kapı kanatları hareket halinde olup, buton bırakıldığında tüm kanatlar duracak şekilde dizayn yapılmıştır. Buton sıkışması ihtimaline karşı hareket butonları yanında bir de stop butonu vardır. Kanatlar açılma veya kapanma yönünde hareketlerinin sonuna geldiklerinde otomatik olarak dururlar. İstenildiği taktirde kapı kanatları ayrı ayrı da çalıştırılabilir.

12) SIZDIRMAZLIK ELEMANLARI :Dışarıdan içeriye toz, pislik veya hava akımı sızmasını engelleyecek biçimde raylar ve kapı üzerinde uygun yerlere conta ve fitiller konulur.

13) MUKAVEMET VE AĞIRLIK :Tüm sistem T.S. 498 de belirtilen rüzgar yüklerine ve mukavemet hesaplarına göre yapılır. Kapı sistemi toplam ağırlığı gerekli hareketi ve kontrolleri emniyetli olarak sağlayabilmek için maksimum 35 kg/m2 olacaktır.

image

14) İMALAT VE MONTAJ:Yerin özelliklerine ve müşterinin isteklerine göre kapı tipi tesbit edilir. Teknik servisimizce hazırlanacak proje ve mukavemet hesapları-nın tasdikinden sonra fabrikamızda imalata başlanır. Önce alt raylar imal edilerek iş yerine sevk edilir ve yerlerine yerleştirilerek betonlanması ve drenaj yapılması sağlanır. Bina konstrüksiyonu hazırlanınca fabrikamızda monte edilerek numaralanan ve sökülerek paketlenen kapı konstrüksiyonu, üst raylar, panolar ve baralarla ile birlikte iş yerine getirilir. Üst rayların ve baraların yerlerine tutturulmasından sonra kapı konstrüksiyonu yerde monte edilerek mobil vinçle kaldırılıp raylar üzerine oturtulur. Sonrasında şeffaf veya sandviç panel kaplamaları yapılır. Gerekli sviç ve emniyet ayarları yapılarak teslim edilir.

image

15) NÜKLEER RADYASYON İZOLASYONU : İstenen yerlerde gerekli kalınlıkta kurşun kaplama yapılmaktadır.

16) MAGNETİK REZONANS LABORATUVAR ÖZEL KAPISI : Manyetik rezonans bariyerli basınçla kapanan özel kapı.

17) GÖVDE KAVRAMA BOŞLUĞU :Büyük uçaklar için uçak gövdesinin dışarda kalan kısmını emniyetle saran ve uçak olmadığı zaman kapanan motorlu kapı yapılabilmektedir.

18) GARANTİ VE BAKIM :İmalat ve montajlara karşı iki yıl bakım, onarım garantisi ihtiva eden Sanayi ve Ticaret Bakanlığı şartlarına uygun garanti belgesi verilmektedir. İstenirse otomatik bakım sözleşmesi yapılmaktadır.

  • Uçak Hangar Kapıları 2013 Katalog
  • image image image image image
    • Tel: +90 312 484 62 74 (Pbx)
    • Fax: +90 312 484 17 32
    • Email: pazarlama@mekon.com.tr
    • Website: www.mekon.com.tr
    • Adres: Şehit Ali Gaffar Okkan Caddesi                                   No: 106
    •  Gölbaşı / ANKARA TÜRKİYE
    Valid XHTML 1.0 Transitional Valid CSS!